Helaas zijn mijn kinderen nog maar enkele keren geweest voor de lockdown kwam, maar ze zijn enorm enthousiast. Ze doen allerlei leuke spellen en sporten en zijn actief bezig. En natuurlijk is er ook tijd om iets te tekenen. Als ouders krijg je ook steeds een berichtje hoe de dag is gegaan met een leuke foto erbij. Erg leuk! Onze kinderen hopen dat ze snel weer mogen komen.
In week 14 hebben we de volgende activiteiten gedaan:
Lezen jullie mee?
Maandag 1 april
Vandaag was iedereen vrij, het was 2e paasdag.
Dinsdag 2 april
De nieuwe week is weer gestart! Je hebt ons vandaag weer kunnen zien bij verschillende scholen, waar wij na schooltijd klaar staan om de kinderen op te halen. Vandaag regende het de hele dag. Daardoor konden we maar heel even naar buiten. Maar gelukkig hebben wij een grote gymzaal waar we lekker kunnen spelen.
Daar stond meester Ted en Davy klaar voor de activiteit. De activiteit was Piratenbal.
Ieder 2-tal krijg 1 turn matje, dat is hun piratenschip. Die kunnen ze over de oceaan verplaatsen om te schuiven. De piraten mogen kogels schieten op andere piraten (ballen). Als je geraakt bent door een kogel dan wissel je met een andere piraat op de bank. Als je allebei het schip loslaat (matje) zinkt het schip en ben je allebei af. En komen er 2 nieuwe piraten die dat schip kunnen gebruiken, zo gaat het spel verder.
Na de activiteit is iedereen vrij in wat ze willen doen. Belangrijk is dat ze zich op hun plek voelen, maar ook zeker een keuze hebben in wat ze graag doen. Dus bijvoorbeeld lekker knutselen of het grootste kunstwerk van K’nex maken doen ze graag.
Woensdag 3 april
Na het ophalen van de kinderen begonnen we met het eten van onze boterhammen en een beetje kletsen over hoe ieders schooldag was verlopen. Na de boterhammen gaan we snel naar buiten! Hier kan iedereen lekker vrij spelen. Om twee uur halen we nog kinderen op bij de Wegwijzer daarna stond bij Sportstuif het fruit en ranja klaar voor de kinderen. In de gymzaal speelden we 'De vloer is lava'.
De vloer is lava, een geliefd gym spel, stond ook op het programma. Deelnemers proberen de tikkers te ontwijken terwijl ze zich over een hindernisparcours bewegen, waarbij het doel is om niet afgetikt te worden. Dit kan worden uitgebreid met 'verlossers' die stiekem proberen vrij te maken of met een bom, zoals een matje in de zaal. Als de tikker hier overheen komt, is iedereen weer vrij. De vloer is lava is niet alleen leuk maar stimuleert ook de ontwikkeling van motorische vaardigheden.
De kinderen vonden het fantastisch en speelden meer dan een uur! Na een lekker koekje was er vrije speeltijd in de keuken voordat het tijd was om naar huis te gaan.
Donderdag 4 april
Op deze dag haalden we opnieuw alle kinderen op van school, en bij Sportstuif stond fruit en ranja klaar. Na het fruit gingen we naar buiten, waar sommigen kozen voor een potje voetbal, anderen voor schommelen, en weer anderen voor een potje klimrektikkertje. In de gymzaal leidde stagiaire Aniek samen met meester Valmir de activiteiten. De activiteiten van vandaag waren: Kat en muis & raak en haal.
De zaal was in 2e gesplitst, en de groep werd verdeeld. Eerst ging de ene groep een potje raak en haal spelen.
Bij dit spel verdelen we de kinderen in twee groepen, elk met hun eigen vak. Vanuit dit vak proberen ze met één hand de bal op de pionnen van de tegenstander te gooien. Als ze raken, moet de tegenstander de pion aan de andere groep geven, die deze vervolgens aan hun kant mogen plaatsen. Het doel is om alle pionnen van de tegenpartij te bemachtigen, en het team dat dit als eerste lukt, wint.
En aan de andere kant speelden we kat en muis:
Een tik spel waarbij er 2 katten (tikkers) zijn en de rest zijn muisjes. De muizen hebben allemaal een staartje (een lintje). Als de katten je taartje te pakken krijgen ben je af. En dan gaan we kijken welke kat er de meeste staartjes heeft. Want die heeft dan gewonnen.
Daarna was het tijd voor een welverdiend koekje, en alweer tijd om naar huis te gaan.
Vrijdag 5 april
Het was alweer vrijdag, dus we haalden de kinderen van school op met onze Sportstuif auto’s. Na binnenkomst genoot iedereen van zijn of haar lunchpakket voordat we lekker naar buiten gingen. De meeste jongens kozen voor een potje voetbal, terwijl anderen zich vermaakten in de zandbak en trucjes deden op de duikelstangen. Na het buitenspelen gaan we snel wat fruit eten. Dit hebben we wel verdiend na al dat fanatieke spelen. Daarna gingen we met z'n allen naar de gymzaal, waar we de Boerderijspel speelden. Dit spel hielden de kinderen wel een uur vol, wat een leuk spel!
Na al dat sporten is het tijd voor iets lekkers. Daarna mogen de kinderen kiezen of ze naar de keuken gaan voor een spelletje of om te knutselen, of dat ze nog even vrij willen spelen in de gymzaal. En daarna is het tijd voor het weekend!