Our daughters enjoys the days at Sportstuif a lot! It is not as big as some other big daycare/BSO, but Sportstuif is full of nice activities. My kids always like the games there. Especially during holidays, they have some special activities.
The staffs are very responsible and communicative to the parents, and most importantly my kids like them!

Chuang Lu Chuang Lu
5 /5
bij Google reviews

Laat een review achter

Het koeriersspel, het safarispel, museumwachter, vulkanen en draaikolken en meer in week 20-2024

Maandag 13 mei
We begonnen de week met een studiedag voor de kinderen van de Startbaan. Het was een drukke studiedag, want in de ochtend kwamen er al ongeveer 40 kinderen. De ochtend verliep rustig en het weer was prachtig, dus na het fruit eten was het tijd om de kinderen in te smeren met zonnebrand. Sportstuif Oirschot en Sportstuif RKVVO kwamen langs in de ochtend. Het was een gezellige boel en alle kinderen speelden goed samen. Om 12:00 was het tijd om te lunchen, dus werden alle broodtrommels uit de tassen gehaald. Door het lekkere weer konden we buiten aan de picknicktafels eten. Na de lunch was het alweer snel tijd om de kinderen van de andere scholen op te halen. Zij hadden geen studiedag. Toen iedereen er was, was het tijd voor het tweede fruitmoment en voor de activiteiten! Basisgroep een deed het koeriersspel. Hierbij proberen de kinderen kleine materialen naar de overkant te bezorgen, zonder getikt te worden. Als je getikt wordt moet je het voorwerp in de hoepel van de tikker leggen. Zo gaan de kinderen kijken welke tikker de meeste voorwerpen kan verzamelen. Basisgroep twee deed een spel met reken oefeningen. Hierbij kregen de kinderen een opdracht en een rekensom. De opdracht moesten ze combineren met de uitkomst van deze som. Bijvoorbeeld: ‘’opdrukken en 2+3’’. Het kind dat als eerst vijf keer heeft opgedrukt, wint dan een punt. Basisgroep drie deed vakjagerbal en basisgroep vier deed het bananenspel. De kinderen hadden vandaag echt fijn samen gespeeld en er waren weinig akkefietjes. Ook deden ze goed mee met de activiteiten. Daarom hadden ze wel een ijsje verdiend! Deze hadden de kinderen buiten opgegeten en daarna was er nog even tijd om buiten te spelen, voordat de kinderen werden opgehaald.

 

Dinsdag 14 mei
Voor de dinsdag stond er onweer voorspeld, maar gelukkig viel het weer reuze mee! Gedurende de middag was het lekker weer en was er veel zon. Aan het eind van de dag vielen er wel flinke regenbuien. Gelukkig hadden we toen al alle activiteiten gedaan! Het thema van de activiteiten van vandaag was overloop(tik)spelen. Basisgroep een was aan de slag gegaan met het safarispel. Bij dit spel wordt de groep in vier kleinere groepen verdeeld. De groepen worden verdeeld in de olifanten, de giraffen, de leeuwen en de jagers. Er worden vier vakken uitgezet. In drie van de vakken staan de verschillende dierengroepen. Er blijft dan één vak leeg. In het midden van het veld staan de jagers. Zij gaan proberen om de overstekende dieren te tikken. Als je getikt wordt, wissel je van rol. De olifant wordt bijvoorbeeld een jager en de jager een olifant. Basisgroepen twee en drie deden omgekeerd verstoppertje. Hierbij gaat één van de kinderen zich verstoppen en de rest van de groep moet dit kind gaan zoeken. Dit spel vinden de kinderen erg leuk en de kinderen speelden dan ook erg fanatiek mee. Basisgroep vier deed iemand is ‘m niemand is ‘m. Dit is een trefbalvorm waarbij iedereen elkaar af kan gooien. Na de activiteiten konden de kinderen nog even buiten spelen, voordat het ontzettend hard ging regenen. Na al dat buiten spelen vermaakten de kinderen zich binnen nog even. Al met al hebben we een heerlijke dag gehad!

 

Woensdag 15 mei
We zijn alweer op de helft van de week. Aan het begin van de middag scheen de zon en daardoor konden de kinderen weer lekker buiten aan de picknicktafels eten. Na de lunch was er nog kort tijd om even buiten te spelen, voordat de activiteiten klaargezet werden en we samen gingen sporten. Vandaag deden we activiteiten rondom het thema honkloopspelen. Basisgroep een deed vulkanen en draaikolken. Bij dit spel worden er twee teams gemaakt. Het team van de vulkanen en het team van de draaikolken. Beide teams beginnen aan één kant van het speelveld. In het speelveld liggen hoedjes verspreid. De helft van de hoedjes staat ‘’rechtop’’ en de andere hoedjes liggen ‘’op de kop’’. Het team van de vulkanen probeert de hoedjes als een vulkaan neer te zetten en doet dit door alle hoedjes rechtop te zetten. Het team van de draaikolken probeert de hoedjes als een draaikolk neer te zetten en doet dit door de hoedjes op zijn kop te leggen. De teams mogen de hoedjes omdraaien, totdat de timer afgaat. Er wordt dan gekeken welk team de meeste hoedjes heeft omgedraaid. Dit team is de winnaar. Basisgroep twee deed het spel museumwachter. Bij dit spel verdelen alle kinderen, op één kind na, zich over een speelveld. Het kind dat overblijft is de bewaker. De kinderen in het veld zijn de standbeelden uit het museum. Deze standbeelden proberen te bewegen, zonder dat de bewaker hen betrapt. De bewaker probeert alle standbeelden te betrappen terwijl zij zich verplaatsen. Er wordt bij het spel gekeken wie de beste bewaker is en wie de meeste standbeelden betrapt. Basisgroep drie deed slagbal. Hierbij wordt de groep in twee teams verdeeld. De veldpartij en de slagpartij. De slagpartij probeert één voor één zo veel mogelijk honken af te gaan, nadat zij een tennisbal in het veld hebben geslagen. De kinderen mogen er hierbij voor kiezen om gebruik te maken van een tennisracket of een knuppel. De veldpartij probeert de slagpartij af te maken door een vangbal te maken of door de spelers af te branden. Bij drie fouten wisselen de teams van plek.

 

Donderdag 16 mei
Toen de scholen uit waren en de kinderen gingen verzamelen, begon het net te regenen. Gelukkig hadden veel kinderen een paraplu bij en konden andere kinderen onder de paraplu van de juffen en meesters lopen. Halverwege de route werd het gelukkig weer droog en brak het zonnetje door de wolken. Eenmaal aangekomen op de BSO was het tijd om fruit te eten en een glaasje ranja te drinken. Na even gezellig gekletst te hebben, wilden we naar buiten voor de activiteiten. Er werd een enorme piek met regen voorspeld, dus basisgroep een verplaatste hun activiteit naar binnen. Daar speelden zij de vloer is lava. Bij dit spel werden er hoepels verdeeld over de ruimte. De kinderen mochten dansen op de muziek, maar wanneer de muziek stopte veranderde de vloer in lava en moesten ze zo snel mogelijk in een hoepel gaan staan. Er verdwenen steeds meer hoepels, waardoor de kinderen samen moesten gaan werken om in de hoepels te passen. De kinderen hadden hier veel plezier in en er werd volop gedanst en gelachen. Basisgroepen twee, drie en vier waagden het er wel op buiten en zelfs toen het begon te regenen, bleven de kinderen enthousiast meedoen. Door deze groepen werd superbal en een grote voetbalpartij gespeeld. Bij dit partijtje gebruikten de teams het halve veld. Veel van de meesters en juffen bij Sportstuif Meerhoven DBS zitten zelf ook op voetbal, dus zij lieten hun voetbalkunsten even zien en deden fanatiek mee met de kinderen. Er werden dan ook een aantal mooie goals gemaakt!

 

Vrijdag 17 mei
Vandaag sluiten we de week af met een regenachtige dag, maar dat weerhoudt ons er niet van om naar buiten te gaan. Nadat het wat gemiezerd had, gingen we gauw naar buiten om de activiteiten te doen. Basisgroep een deed kreeftentikkertje. Dit is een tikvorm waarbij de kinderen in een kreeft veranderen als ze getikt worden. Alle kreeften mogen de tikker helpen, dus er komen steeds meer tikkers bij! Basisgroep twee deed het spel de aap en de beer. Bij dit spel zitten alle kinderen in de kring. Eén van de kinderen wordt gekozen als ‘’de aap’’. Eén van de andere kinderen is ‘’de beer’’. De beer loopt even weg zodat hij of zij niet weet wie de aap is. Als de beer terug komt, pakt hij de ‘’banaan'’ op. De aap wil de banaan te pakken krijgen, dus probeert de beer te tikken. De beer probeert intussen te rennen naar de plek waar de aap zat. Als het de beer lukt op hier te gaan zitten zonder getikt te worden, wint de beer. Als de aap de beer heeft getikt, wint de aap. Zo wisselen de kinderen steeds van rol. Basisgroep drie deed het spel de duoloop. Daarbij proberen kinderen zich steeds in tweetallen te verplaatsen van het ene vak naar het andere vak, zonder daarbij getikt te worden door de tikker. De tikker krijgt één punt voor ieder kind dat hij tikt. Als alle tweetallen een keer zijn overgestoken van het ene vak naar het andere vak, worden de punten van de tikker opgeteld. Er wordt dan van tikker gewisseld. Uiteindelijk wordt er gekeken welke tikker de meeste punten heeft verzameld. We wensen iedereen een fijn weekend en tot volgende week!

 



Ons team

Bart Loomans
Bart Loomans Vestigingsmanager
Yvonne Hurkmans-Swinkels
Yvonne Hurkmans-Swinkels
Anouk Sprenkels
Anouk Sprenkels
Maureen Herremans
Maureen Herremans
Stan van Litsenburg
Stan van Litsenburg
Linde van Grunsven
Linde van Grunsven
Brian van Seccelen
Brian van Seccelen
Mark van Hulst
Mark van Hulst
Puk van Bussel
Puk van Bussel
Pedagogisch coaches
Pedagogisch coaches