Super leuke sport BSO.
Top begeleiders en leuke activiteiten.

Milli Milli
5 /5
bij Google reviews

Laat een review achter

Deze week veel verschillende activiteiten zoals rupsbal, allesbal en James Bond trefbal – week 8

Hoi, welkom bij een nieuwe blog van Sportstuif Son en Breugel. Hierbij een verslag met leuke foto’s en filmpjes van wat we afgelopen week allemaal gedaan hebben!

Maandag 19 februari
De carnavalsvakantie zit er weer op en we zijn de nieuwe week weer fris en fruitig gestart bij Sportstuif. Voor een aantal scholen stond er vandaag nog een studiedag op de planning, dus begon de dag alweer vroeg. ‘s Ochtends speelden we lekker buiten en hebben we een kahoot quiz gespeeld.  Begin van de middag werden ook de kinderen van de andere scholen opgehaald. En zijn we na het fruit eten naar buiten gegaan. Als warming-up speelden we met z’n allen een potje tweeling- tikkertje. Twee kinderen houden elkaars hand vast en gaan proberen iemand te tikken. Wanneer dit lukt worden ze een drieling. Lukt het hun een vierde persoon te tikken dan splitsen ze naar twee tweelingen. Het spel gaat zo lang door dat iedereen onderdeel is van een twee of drieling. 

Na de warming up zijn de jonge en oudere kinderen gesplitst. De jonge kinderen speelden een spelletje rupsbal. Vier kinderen lopen in een rijtje achter elkaar als rups door een vak. De andere kinderen probeerde vanaf buiten het vak de achterste persoon van de rups af te gooien met de bal. De rups probeert dit te voorkomen door heen en weer te bewegen binnen het vak en rondom de achterste persoon te bewegen. Wanneer dit toch lukt verlaat deze persoon de rups en helpt de andere kinderen met afgooien. Wanneer iedereen af is wordt er een nieuwe rups gevormd. Daarnaast speelden de kinderen het spelletje "vak leegtikken". Een tikspel waarbij het speelveld in twee vakken verdeeld is. In beide vakken staat één tikker. De tikker mag alleen in zijn eigen vak blijven. De overige kinderen worden eerlijk verdeeld over beide vakken bij de start van het spel. Wanneer je wordt getikt door de tikker in jouw vak dan ga je als loper naar het andere vak. Het is aan de tikker zoveel mogelijk kinderen te tikken en aan het eind van het spel dus zo min mogelijk kinderen in zijn vak te hebben. Het is dus eigenlijk een wedstrijdje tussen beide tikkers. Als loper probeer je zo min mogelijk te wisselen van vak en zo lang mogelijk in je eigen vak te blijven.

Na deze twee spellen speelden we met z'n allen nog een potje Annemaria Koekkoek. 

Voor de oudste kinderen stonden er vandaag twee verschillende spellen op het programma. Zij speelden net als de jonge kinderen het spel vak leegtikken. Daarnaast speelden ze het spelletje cirkelbal. Hierbij liggen er vier hoepels in het speelveld, dit zijn de plekken om te scoren. Twee teams spelen tegen elkaar en proberen zoveel mogelijk punten te halen. Een team scoort een punt door de bal in één van de hoepels te stuiteren en weer te laten vangen door een teamgenoot. Beide teams mogen in alle hoepels scoren. Een leuk spel wat positief ontvangen werd door de groep. Iedereen deed fanatiek mee. Het was weer een geslaagde eerste dag van de week! 

   

Dinsdag 20 februari
Ook deze ochtend was er een school met een studiedag, hiervoor kwam er één jongen. We hadden van te voren bedacht dat er nog verschillende dingen moesten gebeuren voor Sportstuif Son. Dit hebben we samen met deze jongen uitgevoerd. We hebben bijvoorbeeld boodschappen gedaan en samen de banden van de auto’s opgepompt. Hierna hebben we nog vrij kunnen spelen op locatie en natuurlijk ook boterhammen gegeten.

Na de middag was het weer tijd voor de normale planning en activiteiten. De activiteiten begonnen we met een bekende tikvorm genaamd octopustikkertje. Drie kinderen kregen een hoepel en moesten de andere kinderen proberen te tikken. Als een kind getikt werd, moest hij/zij ook de hoepel vastpakken, waardoor de "octopus" steeds groter werd.

Na de warming-up hebben we drie uitdagende spelletjes gespeeld.

De eerste was blokjesvoetbal, waarbij iedereen een blokje kreeg om te verdedigen. Het doel was om aan het einde van het spel zoveel mogelijk blokjes te hebben veroverd.

Als tweede hebben we jenga-estafette gedaan met nieuwe en uitdagende hindernissen.

Als laatste spel hebben we een competitieve samenwerkingsopdrachten gedaan. De groep werd in twee teams opgesplitst, waarbij ze elkaars handen vasthielden en een kring maakten. Ieder team kreeg een hoepel die op commando rond de groep moest gaan zonder dat de kring verbrak. Als laatste samenwerkingsopdracht hebben we de levende knoop gedaan. Hierbij moesten de kinderen zonder elkaars handen los te laten uit de knoop zien te komen.

   

Woensdag 21 februari

Deze woensdag was het weer tijd voor de woensdagmiddag activiteit. Deze middag hebben we twee activiteiten op de planning staan. Ook waren er weer wat kinderen buiten de BSO om die deelnamen aan de activiteit, dat is altijd super!

De eerste activiteit die we speelden was bankenvoetbal. Hier stonden vier banken in een vierkant opgesteld. Iedere bank moest verdedigd worden door een tweetal. Er waren natuurlijk meer tweetallen dan dat er banken waren. Er stonden dus ook een aantal tweetallen aan de zijkant van het veld te wachten. Werd er gescoord dan moest het tweetal bij wie er gescoord was wisselen met een tweetal die langs de lijn stond.

De tweede activiteit was James Bond trefbal. Bij dit spel worden er drie gelijke groepen gemaakt. Groep 1 zijn de James Bonds, groep 2 zijn de boeven en groep 3 zijn de handlangers. De James Bonds staan op een dikke mat midden in de zaal. Op deze mat staan ze klaar met trefballen in hun hand. Daar omheen staan verschillende materialen klaar. Deze materialen zijn schuilplaatsen voor de boeven. De boeven moeten proberen een rondje te rennen zonder afgegooid te worden. Aan het begin van de ronden pakken de boeven een blokje die ze tot het einde moeten brengen. Word je toch geraakt dan moet je met je handen boven je hoofd de ronde aflopen en het blokje in de hoepel van de James Bonds neer te leggen. De handlangers zorgen ervoor dat de kinderen op de dikke mat elke keer weer hun ballen terug krijgen. Welk team heeft aan het einde de meeste blokjes verzameld?

   

Donderdag 22 februari

We naderen weer het einde van de week en ook vandaag zijn we weer lekker actief geweest op het veld. 

We begonnen aan het gezamenlijke warming-up spel selfietikkertje. Als je bij dit spel getikt wordt, ga je op je hurken zitten. Iemand anders kan je dan bevrijden door een selfie met je te maken. 

Na het warming-up spel werd de groep, zoals bijna altijd, verdeeld tussen jong en oud. De jonge kinderen speelden het pizzaspel en ballenregen. Bij het pizzaspel loopt iedereen met een pizza (frisbee) op de platte hand. Een tikker probeert de pizza's van iedereen op de grond te tikken. Dit spel speelden we vandaag voor het eerst, maar werd enthousiast gespeeld door de kinderen. Bij het spel ballenregen staan er twee kinderen in een cirkel en de rest staat hierbuiten. Het is heel is simpel: de kinderen in de cirkel gooien de ballen buiten de cirkel, en de kinderen buiten de cirkel gooien de ballen in de cirkel. Na 1,5 minuut stopt het spel en kijken we hoeveel ballen er nog in de cirkel liggen. Het tweetal met de minste ballen wint. 

De oudere kinderen speelden het bekende spel allesbal. Dit is een spel waarbij je steeds afwisselt tussen voetbal, hockey en handbal. De spelleider bepaald met hoeveel kinderen er steeds gespeeld wordt. Na een doelpunt gaat iedereen die gespeeld heeft naar de kant en wordt er een andere sport met een bepaald aantal kinderen gespeeld. 

Iedereen deed vandaag weer fanatiek mee en na de spelletjes bleven we allemaal nog even lekker buiten spelen! 

   

Vrijdag 23 februari
Het is alweer vrijdag, wat gaat de tijd toch snel. Gelukkig werd het in de middag droog waardoor we weer op het veld de activiteiten konden spelen. We begonnen allemaal samen met een warming-up spel knuffel/high five tikkertje. Er liepen drie tikkers rond door het veld. Werd je getikt dan moest je met je armen omhoog gaan staan. Op deze manier konden de lopers zien dat zij iemand moesten bevrijden. Je kon iemand bevrijden door deze persoon een high five of knuffel te geven.

Na deze warming-up stonden er drie activiteiten op het programma. De groep werd dit keer niet in jong en oud verdeeld maar gemixt door elkaar.

Het eerste spel was kamelenrace. Ieder tweetal krijgt een hoepel waar zij een pittenzakje in moeten gaan mikken. Gooi je dit pittenzakje raak dan mag je de hoepel een keer omslaan. De hoepel komt dus steeds een stukje verder te liggen waardoor het mikken hierin moeilijker word. Het gaat er dan om wie de hoepel als eerste aan de overkant van het speelveld krijgt.

Het tweede spel was gooien en mikken in een emmer. Bij dit spel speel je met drie teams tegen elkaar. Er liggen verschillende pionnen op verschillende afstanden om de emmer heen. Vanaf deze pionnen mag je een tennisbal in de emmer gaan gooien. Gooi je de tennisbal raak dan mag je de pion en de tennisbal mee terugnemen naar het startpunt. Gooi je de tennisbal mis dan mag je de pion niet mee nemen. Als alle pionnen op zijn dan kijken we welk team de meeste pionnen had verzameld.

Het laatste spelletje was vos kom uit je hol en Annemaria Koekoek. Dit zijn allebei spelletjes waarbij er één persoon voor de rest van de groep stond. Bij vos kom uit je hol houdt deze persoon zijn of haar ogen dicht en moet dan luisteren naar hoe dichtbij de rest van de groep komt. Hoor je dat deze groep dichtbij komt dan mag je je ogen openen en iedereen proberen te gaan tikken.

Na de activiteiten was het alweer tijd voor weekend en zien we iedereen volgende week weer!

   

Zo zijn er elke dag nieuwe en uitdagende sportactiviteiten die we spelen bij Sportstuif. Ben jij een beetje nieuwsgierig geworden? Maak hiervoor een afspraak via het contactformulier of stuur een mailtje naar info@sportstuif.nl

 

Tot snel bij Sportstuif!



Ons team

Stan van de Vondervoort
Stan van de Vondervoort Vestigingsmanager
Sanne van Liempt
Sanne van Liempt
Janne van der Heijden
Janne van der Heijden
Josien Trekop
Josien Trekop

Clim Smits

Kirby Spanjers

Jayme van Asperdt
Roel van de Venn
Roel van de Ven

Pedagogisch coaches